-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46251 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:26

آيه كريمه من شر النفاثات في العقدو من شرحاً اذا حسد مختصري توضيح دهيد؟
در اين آيه كريمه كه در سوره فلق مي باشد براي دمندگان در گرههاو براي حسد ورزنده آنگاه كه حسد بورزد اثبات شر شده و به پيامبر(يا بهر مخاطبي از مؤمنا) امر شده كه بگو پناه مي برم از شراينها به پروردگار فلق. درباره نفاثات في العقد (دمندگان در گرهها يك احتمال اين است كه منظور افرادي هستند كه بندهايي را گره زده و در آنها مي دميدند و از اين رهگذر افراد را سحر و جادو مي كردند با اين وصف سحر داراي تأثير و اثر واقعي است و راهي كه در مقابله با آن از آيه استفاده مي شود اين است كه انسان بخدا پناه ببرد واين سوره را بخواند راه ديگر براي دفع شر سحر و ساحر خود سحر است كه با سحر تأثير سحر را خنثي كنند و با وجود اينكه اصل سحر و جادو و حرام است ولي سحر كردن براي دفع شر سحر جائز شمرده شده است.
احتمال ديگري كه در آيه مي رود اين است كه منظور از دمندگان در گرهها كساني باشند كه در پيوندهاي اجتماعي خلل وارد كرده موجب بهم خوردن اين پيوندها مي شوند مانند كساني كه در روابط زن و شوهر فتنه انگيزي كرده وميان دو همسر اختلاف ايجاد مي كنند كه براي مقابله با شراينگونه افراد بايد متناسب با كار آنان اقدام شود مانند نصيحت كردن وآگاهي دادن به زن و شوهر و اينكه گول افراد را نخورند و بيجا به همسر خويش بدبين نشوند و در رابطه با حمله و من شرحاً سد اذا حسد ياد آورد مي شويم كه حسد يك رذيله اخلاقي است كه باعث ناراحتي دارنده اين رذيله يعني شخص حسود است و حسد چنانچه همراه با چيز ديگر مانند سحر و چشم زخم مثلاً نباشد تأثيري در ديگران ندارد ولي چنانچه حسد بصورت فعلي در خارج ظهور پيدا كند و همراه با اقدامي

ـ17ـ
عليه شخص حسد ورزيده شده تحقق يا بدمنشأ شروزيان خواهد بود كه در اين صورت هم دو راه براي مقابله آن هست يك راه از طريق معنوي مانند پناه بردن بخدا و خواندن سوره هايي مانند سوره فلق و يكي ديگر پيمودن راهها و اسباب طبيعي كه در مسئله هست مانند اينكه درباره نوع كار حسود تحقيق شود و متناسب با اقدام او موضعگيري مناسب به عمل آيد.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ18ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.